2012年7月19日 星期四

I.T. 在香港的惡性循環




明天就是中學文憑試放榜日子,我同事個仔在今年考試,要面對入大學的選擇,以下是我跟他的對話節錄:


我: 你個仔大學選了甚麼科目?


同事: 電機系,醫生律師就一定入唔到。


我: 點解?

同事: 電機在香港起樓都有得做。如果佢成績好D,商科就唔駛煩,仲可以入Bank做Tim。


我: 咁為什麼唔選擇電腦系?

同事: 電腦? 唔知,好似又辛苦,好似又冇前途,仲要成日Update。我叫佢報埋商科文憑及副學士,出來搵野做都易D

簡單咁講,為搵食。個仔對電腦有熱情,個媽都話鬼佢 la.....

想當年我入大學的時候,I.T.為最Heat的學科,選擇電腦系的同學個個精英,當時連商學院都要攪一科 ISMT (IS管理) 來吸引人才,簡單咁講,為搵食。但畢業個年I.T.泡沫崩潰,到今時今日,I.T.已被冠了黑名。這個道理十分明白,但為何這麼久,第二次I.T.發展的來臨,都無法改變這現實? 


失去信心。香港政府在I.T.行業上缺乏長遠規劃,沒有人會重視它。使I.T.畢業者成失敗者,從錢同前途角度看,家長見唔到I.T.人可以有什麼前途。


- I.T. 是專業行業嗎
我身為BCS 同 HKCS會員,可以在I.T.功能組別投票。但政府工唔睇,人工唔會多,又要交會費好多人都唔想入會。如果係HKICPA (會計專業) 就唔同,月入兩萬是保證,又有大型Audit 同 Account Firm 可以做。


- 香港有大型I.T.公司?
Yahoo係香港,主力Marketing,主力搵Sales。我諗唔到仲有邊間。最搵到錢就是入Bank做,但如果入Bank 做,我會讀商科而唔係電腦。


惡性循環
在香港的環境,人才唔會入I.T.行,有志者創業者會找不到有能者幫手,我創業時就是找不到有心做的員工。而然,沒有創業者就沒有成功例子,人才更唔會入行

我全力支持政府新增資訊及科技局,希望可以從政策上改變這種惡性循環。

(圖片來源: info.cloth.hc360), 唔通香港I.T. 只係賣衫..




沒有留言:

張貼留言